AziëDestinationIndonesië

Indonesië 2019 – Dag 3 “Mijn 2e Thuis”

Dinsdag 5-11-2019

Wat een nacht. Na 4 uur wachten was het eindelijk tijd om te gaan boarden voor de vlucht richting Jakarta. De vlucht was zo goed als vol en de meeste passagiers waren indo’s. Zoals ik verwacht had waren ze nog best ongeduldig, maar tijdens de ochtenduren van de vlucht sliep iedereen gelukkig. Helaas was ik nog klaar wakker en heb ik mijn tijd doorgebracht met foto’s maken en films kijken. De vlucht van Dubai naar Jakarta duurt ongeveer 8 uur. Helaas gingen op het laatste moment 3 mensen niet mee waardoor ze 3 koffers van boord moeten halen. Dat betekent dat het waarschijnlijk langer gaat duren en dat we de tijd van 16.35 uur niet halen. Hierdoor hadden we helaas een vertraging van 20 minuten.

Onze gate voor de vlucht naar Jakarta was B25

Gelukkig was de vlucht wel redelijk oke. In die 8 uur hebben we paar keer last van turbulentie. Het geeft toch wel zo’n raar gevoel. Maar goed we hebben het het overleefd. Eenmaal aangekomen in Jakarta moesten we nog lang taxiën naar de gate. Sindskort komt Emirates op Terminal 3 aan en niet meer op Terminal 2. Deze is helaas zo verouderd en ik zou nu niet meer weten wat ze er mee gaan doen. Maar de nieuwe terminal is zo groot dat het voor Internationale vluchten wordt gebruik als die van Domestic (lokaal). Het is best gemakkelijk te vinden als je eenmaal weet waar je naar toe moet. Gelukkig hoeven we geen Visum meer aan te vragen, maar blijf je langer dan 31 dagen dan is het wel noodzakelijk en zul je die dus moeten kopen.

De zonsopgang na ongeveer 2 uur vliegen

Voordat je je bagage gaat halen, moet je eerst nog door de immigratie. Er stond best wel een lange rij, maar gelukkig ging het voor ons best soepel. Tijdens de vlucht kregen wij ook een formulier voor de douane. Er staan een aantal standaard vragen in en zolang je goed en naar waarheid invult, dan heb je meestal geen problemen.

De stempel wordt gezet en nu kan officieel de vakantie beginnen. Zodra je het vliegtuig uitstapt voel je de warmte en ruik je bepaalde geuren die Indonesië gewoon Indonesië maken.

Geen gelukkig geen drukte meer bij de bagageband

Voordat we onze reis voort te kunnen zetten was het nog even zoeken naar de bagage. Helaas stond onze vlucht niet meer op de borden en dankzij een medewerker konden we naar de juiste bagageband lopen. Langzaam komen er nieuwe koffers tevoorschijn, maar onze koffers zagen we nog niet. Op het laatste moment kwamen ze 1 voor 1 op de band.

Als je eenmaal buiten dan hoor je getoeter, het roepen van mensen, voel je die hitte en dan weet ik al ” Ik ben weer thuis “.

Omdat we deze avond nog in Jakarta verblijven zouden we opgehaald worden door de taxi. Maar de chauffeur was nergens te bekennen en het was even wat regelwerk want iedereen loopt elkaar zo’n beetje in de weg.

Gelukkig zit ik nu op mijn hotelkamer. Heb even genoten van een heerlijke diner in een restaurant hier verderop en een drankje gedronken in de lobby en is het nu toch wel tijd om eens goed uit te rusten. Morgen is weer een nieuwe dag om van alles te ontdekken.