AziëIndonesië

Indonesië 2019 – Dag 2

Wat was het heerlijk wakker worden. Gewoon even nergens aan denken en dan opstaan, warme douche nemen en heerlijk gaan ontbijten. Niet haasten om de trein te nemen om op tijd je vlucht te halen. Dat was zo’n morgen.

In het begin dacht ik dat Corendon Hotel niks zou zijn, maar alles is perfect. De afgelopen 2 jaar heb ik altijd een appartement genomen zodat we al vrijheid hadden. Maar een kamer voor 3 personen was ook super goed. De uitzicht was goed, de badkamer was groot en netjes en als je een ontbijt bij hebt geboekt dan was het compleet. Alleen wat ik wel jammer vind is dat er bij sommige producten de keus heel erg weinig was. Bijvoorbeeld vers fruit. Daar hadden ze alleen appels, banaan en gesneden kiwi. Ook wel lekker, maar een meloentje zou ook wel lekker zijn. Maar goed, voor de rest heb ik niks te klagen. Hier hebben ze ook echt verse jus ‘d orange, versgeperst en niet zo’n eentje uit een pak.

Zoals bij de meeste hotels moesten we voor 12 uur uitchecken. Ik denk dat je hier ook de mogelijkheid heb om later uit te checken tegen bepaalde prijs, maar dat weet ik niet zeker. Voor 11.00 uur hebben we uit kunnen checken om onze reis voort te kunnen zetten richting Schiphol. De shuttlebus komt precies voor de deur en omdat het laagseizoen is reizen niet veel mensen.

Eenmaal aangekomen op Schiphol hebben we meteen onze koffers gedropt. We sealen altijd onze koffers, zeker als we ver moeten reizen. Bij de incheckbalie is het nog vrij rustig. Het hele proces duurde misschien max. 5 minuten. Omdat we even de tijd hebben willen we zeker even sushi eten van Sushi Daily. De wordt vers bereid bij de AH en ik weet dat we niet achter de security naar zo’n kiosk hoef te zoeken.

De vlucht naar Dubai vertrek om 14.30 uur en om op tijd te komen is het beste om een beetje vroeg naar de security te gaan. Vandaag stond eer een rij van 20 tot 25 minuten, maar het voordeel is nu wel dat je je laptop/ipad en vloeistoffen niet meer er uit hoeft te halen. Dat scheelt een hele hoop tijd.

Omdat er maar 2 Gates zijn waar een A380 kan staan, weten we al dat ie op G9 kwam. Dat is eigenlijk de vaste plek van Emirates. Het boarden ging soepel en vlot, alleen wel 10 minuten later. De vlucht zat gelukkig niet vol en iedereen was op tijd aan boord. Ik moet wel zeggen dat je bijna niks van de start merkt, omdat de motoren zo weinig geluid produceren en het vliegtuig best stabiel is in de lucht. Er zijn zoveel dingen te doen op het entertainmentsysteem. Genoeg nieuwe films, tv-series, muziekalbums en spellen dat de uren snel voorbij gaan. Het mooiste vind ik dat we best al veel over de Airbus weten. Dat is het mooiste van ons werk op Eindhoven Airport, al zijn de vliegtuigen een heel stuk kleiner.

Om de spieren een beetje soepel te houden is het verstandig om een stuk te lopen en te strekken. Natuurlijk kun je een drankje bestellen als je gewoon dorst hebt. Maar Dénis en mij kennende vinden wij het leuk om even met de cabincrew te praten. Om te horen hoe hun werk is en hoe ze in Dubai leven en waar ze vandaan komen. Op de A380 werken er maar liefst 27 crewleden. 1 komt uit Nederland en 1 komt uit Indonesië. Daar heeft onze mam nog even mee staan kletsen.

Beef met zoete aardappelenpuree

Nog maar 1,5 uur te gaan voordat we in Dubai landen. In de galley wordt er druk gewerkt om alles klaar te maken voor de laatste service. Deze keer wordt er broodjes uitgedeeld. Lekker licht voor de maag, zeker voordat we gaan landen.

Langzaam zie je de oranjelichten verschijnen en je oren gaan langzaam dicht. En voor je het weet ben je geland. Omdat we zeker nog 4 uur moeten wachten is een hapje eten wel eff lekker. Deze keer willen we even de McDonalds proberen en moet zeggen dat het best lekker is. Hier is het een stuk beter dan die van Nederland.

Nu zijn we aan het wachten om weer te mogen boarden voor de vlucht naar Jakarta. De vlucht vertrekt om 4.30 uur en heb nu even de tijd om deze blog te maken. Ik ben benieuwd hoe vol het is en dat de meeste (Indonesische) mensen weer voordringen om als eerste te mogen boarden. Tot die tijd blijven we rustig even wachten. Zie jullie aan boord van mijn volgende blog.

Even van de beste vluchten die ik ooit heb gehad. Geweldige service en leuke cabincrew